کمیاب

کمیاب

Camyab
کمیاب

کمیاب

Camyab

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد و دکتری) اشتیاق تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد و دکتری) اشتیاق تحصیلی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق تحصیلی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم128 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیروانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اشتیاق تحصیلی در 20 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های این فایل

  • در 20 صفحه ورد قابل ویرایش (شامل 16 صفحه متن و 4 صفحه منابع)
  • اندازه فونت 14 از نوع b lotus
  • منبع نویسی درون متنی و پایانی به شیوه  APA
  • منابع بخش مبانی نظری تا 2023 و بخش پیشینه تا 1402
  • تمامی منابع ذکر شده در متن در پایان فایل آمده است
  • پشتیبانی تخصصی
  • آماده سازی توسط دکتری روان شناسی
  • قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری روان شناسی، علوم تربیتی و سایر رشته های مرتبط

            

 بخشی از متن فایل

مبانی نظری

اشتیاق تحصیلی

اشتیاق

اشتیاق تحصیلی در منابع و پژوهش های مختلف به عنوان یکی از عواملی که می تواند پیش بینی کننده خوبی برای آینده شغلی فرد باشد در نظر گرفته شده است (برنابی و همکاران، 2023). اشتیاق نیروی انگیزشی قوی هست که بر جهت، شدت، کیفیت و اهداف طولانی مدت تأثیر می گذارد. بنابراین، افراد پرشور این پتانسیل را دارند که سطوح بالایی از پشتکار را از خود نشان دهند و در رسیدن به اهداف شخصی خود و سرسخت بودن سازگار باشند (بنجامین، اسچلنبرگ، هولدینگ و کاستنر، 2020). اشتیاق تحصیلی به عنوان یک حالت مثبت تعریف می شود که شامل انرژی، فداکاری و جذب در یادگیری است. دانش آموزان مشتاق انگیزه ذاتی برای یادگیری دارند، در کلاس ها و فعالیت های مدرسه ای شرکت می کنند و همچنین کنجکاو و مایل به پذیرش چالش های یادگیری هستند و انرژی بیشتری صرف مطالعه می کنند.........

 

پیشینه پژوهش

ترک شوند و همکاران (1402) پژوهشی با عنوان اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس عربی انجام دادند. روش پژوهش حاضر شبه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون و پس‌آزمون با دو گروه بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم شهر کنگاور بود که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای 40 دانش‌آموز به­ عنوان نمونه پژوهش انتخاب شده بودند. ابزار پژوهش شامل پرسش­نامه‌های خودپنداره کارزل راجرز و اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران بود که پایایی پرسش­نامه‌ها با استفاده از آلفای کرنباخ به ترتیب  79/0 و 75/0 به دست آمد و روایی آن‌ها نیز با کمک اساتید روان‌شناسی و مختصصین حوزه علوم تربیتی و روان‌شناسی مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی‌های لازم مورد تأیید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار تحلیل آماری spss ورژن 24 در بخش تحلیل توصیفی (واریانس، انحراف معیار، چولگی و کشیدگی) و استنباطی (تحلیل کواریانس یک متغیره) استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که آموزش تلفیقی تأثیر معناداری بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی و مؤلفه­ های آن­ها در دانش‌آموزان داشته است. همچنین نتایج پژوهش نشان داد روش آموزش تلفیقی سبب افزایش خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان شد. بدین ترتیب پیشنهاد می‌شود که در جهت افزایش استفاده از روش آموزش تلفیقی به منظور بهبود سایر عوامل روان­شناختی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی گردد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد